We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
General

General GRABBER GT

215/70 R16 100H

General - Producent uit USA, kwaliteitsproduct, specialiteit 4x4

Bandenmaat
215/70 R16 100H 
Voorraadstatus
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
H: Goedgekeurd  tot 210 km/h
EAN
4032344594934
Artikelnummer
GI-R-238812GA
DEX
Klantbeoordelingen
(5)
op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Grabber GT: Meer dan knappe looks alleen.

De band voor snelle en krachtige SUV's en offroad-voertuigen. Nieuw ontwikkeld voor hoge-aangedreven SUV's en offroad voertuigen, de Grabber GT is niet alleen echt goed om naar te kijken. Het asymmetrische ontwerp van het loopvlak garandeert een uitstekende wegligging op droog en nat wegdek, en een hoog niveau van veiligheid dankzij uitstekende remprestaties op nat wegdek. De harmonieuze loopvlak structuur aan de nieuwkomer biedt een hoge mate van rijcomfort door externe rolgeluid aanzienlijk te verminderen. De speciaal voor krachtige SUV's en terreinvoertuigen ontwikkelde Grabber GT heeft meer te bieden dan enkel maar knappe looks.

  • Het uit Amerika afkomstige General Tire biedt producten voor alle types voertuigen, voor alle seizoenen en voor alle terrein.
  • Uitstekende handlingeigenschappen op droge en natte wegen
  • Perfect geschikt voor bijvoorbeeld de Range Rover Evoque, BMW X5 en Porsche Cayenne
  • Kenmerken: Asymmetrische patroon ontwerp met gesloten en massieve schouderblokken inclusief 3D lamellen
  • Prestatie: Stijve en een goed gebalanceerde patroon structuur
  • Voordelen: Uitstekende handling op droog en nat wegdek
  • Kenmerken: Gesloten schouderblokken en geharmoniseerde patroon structuur
  • Prestatie: barrière tegen lawaai dat wordt opgewekt in het middengebied. Zelfs slijtage vorm te wijten aan gelijke patroon stijfheid
  • Voordeel: Hoog rijcomfort vanwege verminderde ontwikkeling lawaai tijdens hele band levensduur
  • Kenmerken: Hoog aantal blokranden en lamellen
  • Prestatie: Veelheid aan grip randen
  • Voordelen: Zeer hoog niveau van veiligheid vanwege uitstekende remprestaties op nat wegdek
  • Kenmerken: Monitor Technologie waaronder Visual Alignment Indicator (VAI) en vervanging Tire Monitor (RTM)
  • Prestatie: VAI aan wiel uitlijning. Binnen ongeveer de eerste 1000 km de synchrone verdwijnen van de VBI's toont een gelijkmatige slijtage van het band De asynchrone verdwijning toont ongelijkmatige slijtage van de banden. RTM geeft bandenwissel in de tijd aan het einde van de band levensduur van de belettering 'Replacement Tire Monitor' verschuift naar 'Replace Tire' en geeft de bandenwissel
  • Voordelen: VAI: Verbeterde levensduur van de banden. RTM: Verbeterde veiligheid
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

GRABBER GT tyre review

Gemiddelde uit 82 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 13.758

26.09.2015 van Koos Luteran
Goede band voor redelijke prijs

23.09.2015 van P.Sterkman
Daar ik al jaren General Grabber onder mijn auto heeft, vind ik de nieuwe Grabber gt tegen vallen wind gevoelig, in de regen aller best als een rosts.

Bekijk meer beoordelingen
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.