We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Bridgestone

Bridgestone DriveGuard RFT

205/55 R16 94W XL runflat

Bridgestone - Bandenfabrikant uit Japan, leverancier voor formule 1 races. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
205/55 R16 94W XL runflat 
Voorraadstatus
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
W: Goedgekeurd  tot 270 km/h
EAN
3286340838719
Artikelnummer
GI-R-316482GA
DEX
EU
European Production
op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Bridgestone DriveGuard

Een lekke band hoeft geen probleem meer te zijn.
Blijf nog 80 km rijden met een snelheid tot 80 km/u*.

De belangrijkste voordelen uitgelegd

Voor uw wagen
Ontworpen voor elke personenwagen uitgerust met een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS). Wanneer het waarschuwingslampje van de bandenspanning op het dashboard gaat branden, kunt u nog veilig 80 km verder rijden met een snelheid tot 80 km/u*. Dit maakt van Bridgestone DriveGuard de ideale metgezel voor zowat elke situatie op de weg.

Veilig en gemakkelijk
De innovatieve Bridgestone DriveGuard-technologie maakt het mogelijk om ook na een lekke band de controle te behouden. U kunt nog 80 km verder rijden met een snelheid tot 80 km/u*, tot op het moment dat u uw band veilig kunt herstellen of vervangen.

Controle op nat wegdek
Bridgestone DriveGuard-banden worden ingedeeld als klasse A voor grip op nat wegdek volgens EU-labelling, de beste prestaties op een nat wegdek met bijbehorende kleine remafstanden*.

De belangrijkste technologieën uitgelegd

Innoverende technologie
Dankzij ons gepatenteerde geavanceerde cooling fin ontwerp kunnen Bridgestone DriveGuard-banden wrijving en warmteontwikkeling na een lek opnieuw verdelen zodat u nog 80 km* verder kunt rijden, zelfs wanneer de band volledig is leeggelopen.

Met Bridgestone DriveGuard kunt u blijven doorrijden, ongeacht het soort lek.

Bridgestone DriveGuard biedt bescherming tegen alle soorten lekken die zich op de weg kunnen voordoen. Een scherp stuk glas dat door de buitenste rand is gegaan of een spijker die door het midden van het loopvlak is gedrongen, het maakt niet uit: met Bridgestone DriveGuard kunt u nog 80 km verder rijden met een snelheid tot 80 km/u.*

* De rijafstand na een lekke band kan variëren afhankelijk van de voertuigbelasting, de buitentemperatuur en het moment dat het TPMS geactiveerd wordt. Bridgestone DriveGuard-banden worden ingedeeld als klasse A voor grip op nat wegdek volgens de EU-labelling. Bridgestone DriveGuard-banden zijn momenteel niet beschikbaar voor bestelwagens en zijn alleen geschikt voor wagens uitgerust met een bandenspanningcontrolesysteem (TPMS).

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

De GigaBanden Nieuwsbrief!

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en mis nooit meer een aanbieding!
✓Top aanbiedingen ✓Testresultaten en productnieuws ✓Aanbevelingen