We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Bridgestone

Bridgestone Potenza RE 040

205/45 R17 84W

Bridgestone - Bandenfabrikant uit Japan, leverancier voor formule 1 races. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
205/45 R17 84W 
Voorraadstatus
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
W: Goedgekeurd  tot 270 km/h
EAN
3286347674716
Artikelnummer
GI-76747GA
DEX
Klantbeoordelingen
(13)
op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Potenza RE040

Klik hier om te vergroten.

Deze band heeft aangetoond te bieden wat vooraanstaande high-performance auto's zoals Audi TT, BMW Z8 en Mercedes nodig hebben, en is nu nog verkrijgbaar op de vervangingsmarkt.

Nauwkeurige wegligging, grotere wendbaarheid en uitstekende tractie komen samen voor nog betere sportieve topprestaties. Met andere woorden, volledige controle en compromisloos comfort.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

Potenza RE 040 tyre review

Gemiddelde uit 242 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 19.632

30.01.2011 van Ruttie85
These tires are only ok in dry conditions. When it gets wet you feel immediately less grip. And don't talk about snow, one time I lost my car completely at 10 km/h therein!

03.10.2009 van  Pierot
Hoewel al op een 350Z aangepaste RE040 banden gemonteerd werden onder Z's bleef het een voor ons natte vaak voor de band TE koude klimaat een onvoorspelbare band die ik asap heb afgereden. Na mijn Bergtrip in Zwitserland medio 2008 was het eindelijk zover. Korte toelichting op de puntentest: tijdens gladde dagen, beetje sneeuw en of ijzel was er amper mee te rijden. Ik mis ze alleen op droge dagen met een temp boven de 20 graden.

03.10.2009 van  Pierot
Banden zijn nadien gemodificeerd door Bridgestone maar door mij na 1 1/2 jaar, sept. 2005, vervangen voor de type RE050. Test van mij geeft duidelijk weer hoe slecht de RE040 is in ons natte klimaat. 01-2007 2e 350Z gekocht die ook op RE040 banden stond daarover mijn 2e test

12.08.2009 van A.Smulders
Bij droog weer een lekkere band,goed in de bochten enz.,maar wee o wee als je in een regenbui terechtkomt ,dan is het te hopen dat je een ZEER betrouwbare engelbewaarder hebt want je gaat van de ene aquaplanning naar de volgende,tel daar de reactie van de importeur bij op en ik zeg NOOIT MEER

Bekijk meer beoordelingen
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.