Wij leveren alleen de band. Als er een velg wordt getoond op de foto is dat alleen als voorbeeld gebruikt.

Dunlop SP Sport 01 DSROF

215/40 R18 85Y *, runflat
Bandenmaat
215/40 R18 85Y  wijziging 
Voorraadstatus
beschikbaar
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
Y: Goedgekeurd  tot 300 km/h
EAN
4038526310903
Artikelnummer
GI-R-160012GA
EU Bandenlabel
rolweerstand F
Grip op nat wegdek C
Geluidsemissie 67dB
DEX
€ 119,30
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.000 montagepartners
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    € 516,93
    1 x Dunlop SP Sport 01 DSROF 215/40 R18 85Y *, runflat =
    € 119,30
    1 x Castrol 5 liter bidon =
    € 39,73

Een veelzijdige band voor voertuigen uit de middenklasse en het luxesegment

  • Superieure prestaties in allerlei omstandigheden
  • Goede handling bij hoge snelheid
  • Betere grip op nat wegdek
  • Stille, comfortabele rit

Superieure prestaties in allerlei omstandigheden. De SP Sport 01 combineert drie belangrijke prestatie-eigenschappen in één innovatieve band. Het asymmetrische profiel heeft drie duidelijke zones die voor een ideale balans tussen sportieve handling, een hoge weerstand tegen aquaplaning en soepel rijcomfort zorgen.

Goede handling bij hoge snelheid. Ervaar een vlotte en stabiele rijervaring op snelwegen. De band is vormvast bij hoge snelheden voor nauwkeurige controle in bochten. Het asymmetrische profielpatroon verbetert de stabiliteit op rechte wegen en in bochten.

Betere grip op nat wegdek. De volledige silica rubbersamenstelling zorgt voor zeer goede grip en rem kracht in natte en droge omstandigheden. Speciale blokken in het profiel voeren het water snel af bij zware regenval.

Stille, comfortabele rit. Geniet van een stillere rit dankzij een blokontwerp dat irritante frequenties uitfiltert. Het loopvlak is geoptimaliseerd voor een gelijkmatige slijtage, meer comfort en een langere levensduur van de banden.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.

Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm.
Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.

Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw.
De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK