We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Dunlop

Dunlop SP Winter Sport 4D

205/55 R16 91H, MO

Dunlop - Bandenfabrikant uit Japan. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
205/55 R16 91H, MO 
Voorraadstatus
beschikbaar
Banden
Wi Winterbanden
M+S keurmerk
met het sneeuwvloksymboolWinter
Snelheidsindex
H: Goedgekeurd  tot 210 km/h
EAN
5452000421227
Artikelnummer
GI-R-246054GA
Test results
Auto Zeitung
auto motor und sport
auto-motor-i-sport.pl
EU
European Production
Adviesprijs*   € 152,50
€ 107,40
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Superieure handling en grip in de winter voor high performance auto's.

  • Uitzonderlijke prestaties op winterse wegen
  • Verbeterde tractie op sneeuw en ijs
  • Controle en grip in natte omstandigheden
  • Brandstofbesparend ontwerp

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Richtinggebonden profielontwerp. Het richtinggebonden profielontwerp, dat het water tussen de groeven drukt, is ontworpen voor autoritten als het koud en nat is. Water wordt snel van het bandoppervlak afgevoerd, waardoor aquaplaning.Voordelen Verlaagd risico op aquaplaning.

Silica-Plus rubbersamenstelling. Een rubbersamenstelling uit de motorsport die een hoge mate van grip levert, met name op natte wegen en bij lage temperaturen.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; hoge grip in natte en koude omstandigheden; weinig slijtage.

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

4D Sipe-systeem. Bij het 4D Sipe-systeem is het loopvlak verdeeld in een aantal blokken die zorgen voor meer frictie en stabiliteit tijdens het nemen van bochten. Het systeem biedt superieure laterale grip in de sneeuw.VoordelenSuperieur in bochten, zelfs in de sneeuw.

V-vormige groeven. V-vormige groeven zorgen in combinatie met de basisgroeven van het loopvlak voor een fijn netwerk dat de sneeuw in het profiel opvangt. Dit sneeuw-op-sneeuwcontact verbetert de tractie en grip..Voordelen Geavanceerde handling in de sneeuw.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

Multi-lamelsysteem. Winterse rijomstandigheden kunnen enorm uiteenlopen. Van koud en droog naar sneeuw of ijzel stellen deze omstandigheden zeer hoge eisen aan een band. Dunlop's meervoudig lamelsysteem gaat deze uitdaging aan, met verschillende typen lamellen voor afwisselende winterse wegomstandigheden.Voordelen Consequente prestaties in diverse winterse omstandigheden.

Functionele polymeren. Functionele polymeren in de rubbersamenstelling van het loopvlak zorgen voor betere prestatiekenmerken bij lage temperaturen. Dit verbetert de wegligging als de temperaturen in de winter drastisch lager worden.Voordelen Uitzonderlijke grip bij lage temperaturen.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

 EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.

Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.

Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.

Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.

Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.

Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.

Business Reviews
Profile:SP Winter Sport 4D
Beoordelingsdatum Testfaciliteit Dimensies Tekst van Review Beoordeling Afsluiter
09/2014 Auto Zeitung 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
De Dunlop WinterSport 4D is sterk tijdens het remmen, in de sneeuw blijft hij onopvallend.
09/2014 auto motor und sport 205/55 R16 91H, MO Recommendable
Voordeel: Tolerant, veilig rijgedrag met hoog rempotentieel en zijdelingse grip, breed grensbereik en goed voertuigevenwicht op sneeuw. Op nat wegdek goed controleerbaar, ook op droog asfalt zonder noemenswaardige nadelen. Nadeel: Licht verhoogde rolweerstand, afrolgeluid met lichtjes zingen tot een maximumsnelheid van 80 km per uur.
11/2013 auto-motor-i-sport.pl 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
Mocne : Krótkie drogi hamowania na mokrej drodze ina +#347,niegu, du+#380,a przyczepno+#347,+#263,, pewne zachowanie na mokrym.Os+#322,abia+#263, : Przeci+#281,tne zachowanie podczas aquaplaningu.
12/2012 ANWB.nl 205/55 R16 91H, MO Recommendable
Band met zeer goed op elkaar afgestemde eigenschappen.Goed tot zeer goed op alle veiligheidsrelevante testcriteria.
10/2012 Stiftung Warentest 205/55 R16 91H, MO Recommendable
09/2012 AUTO BILD 205/55 R16 91H, MO Recommendable
09/2012 TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 205/55 R16 91H, MO Recommendable
+ sehr ausgewogener Reifen+ gut in allen sicherheits-relevanten Disziplinen
09/2012 ADAC 205/55 R16 91H, MO Recommendable
sehr ausgewogener Reifenbesonders gut auf Nässegut auch auf Schnee
09/2012 auto motor und sport 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
Kurze Bremswege beiNässe und Schnee, hohesGripniveau sicheres Verhaltenbei Nässe.Durchschnittliche Aqua+#956,laningleistung.
09/2012 Auto Zeitung 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
09/2012 AUTOStraßenverkehr 205/55 R16 91H, MO Recommendable
Bei Schnee und Nässe kurze Bremswege,hohes Gripniveuu und sehr sicheresFahrverhalten bei nasser Strasse.Durchschnittliche Aquaplaningleistungenund verzögerunge bei Trockenheit,relativ hoher Preis.
09/2012 ÖAMTC 205/55 R16 91H, MO Recommendable
sehr ausgewogener Reifensehr gut beim Kraftstoffverbrauchgut auf trockener Fahrbahngut bei Nässegut auf Schnee
09/2011 AUTOStraßenverkehr 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
09/2011 ACE Auto Club Europa 205/55 R16 91H, MO Highly recommended

Sicherheit, Winter

  • Bremsen auf Schnee Pkt. 23/25
  • Traktion auf Schnee Pkt. 25/25
  • Handling auf Schnee Pkt. 14/15
  • Handling (subjektiv) auf Schnee Pkt. 15/15
Kapitelwertung 77 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, nass

  • Bremsen, nass Pkt. 27/30
  • Handling, nass Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) nass Pkt. 18/20
  • Aquaplaning, längs Pkt. 7/10
  • Aquaplaning, quer Pkt. 5/10
Kapitelwertung 66 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, trocken

  • Bremsen, trocken Pkt. 18/20
  • Handling, trocken Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) trocken Pkt. 18/20
Kapitelwertung 45 Punkt von 50 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

Wirtschaftlichkeit/Umwelt

  • Vorbeifahrgeräusch Pkt. 9/10
  • Rollwiderstand Pkt. 14/20
  • ungefährer Preis für 4 Reifen Pkt. 4/10
Kapitelwertung 27 Punkt von 40 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

09/2011 auto motor und sport 205/55 R16 91H, MO Highly recommended

Positiv:Ausgewogene Fahreigenschaften unter allen Bedingungen, kurzer Nassbremsweg, guter Komfort, wenig Abrollgeräusch.

Negativ:Schneetraktion nicht optimal.

09/2011 Auto Zeitung 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
Der neue Dunlop fährt unter allen Bedingungen stets sicher und sportiv
09/2011 GTÜ Gesellschaft für Technische Überwachung mbH 205/55 R16 91H, MO Highly recommended

Sicherheit, Winter

  • Bremsen auf Schnee Pkt. 23/25
  • Traktion auf Schnee Pkt. 25/25
  • Handling auf Schnee Pkt. 14/15
  • Handling (subjektiv) auf Schnee Pkt. 15/15
Kapitelwertung 77 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, nass

  • Bremsen, nass Pkt. 27/30
  • Handling, nass Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) nass Pkt. 18/20
  • Aquaplaning, längs Pkt. 7/10
  • Aquaplaning, quer Pkt. 5/10
Kapitelwertung 66 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, trocken

  • Bremsen, trocken Pkt. 18/20
  • Handling, trocken Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) trocken Pkt. 18/20
Kapitelwertung 45 Punkt von 50 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

Wirtschaftlichkeit/Umwelt

  • Vorbeifahrgeräusch Pkt. 9/10
  • Rollwiderstand Pkt. 14/20
  • ungefährer Preis für 4 Reifen Pkt. 4/10
Kapitelwertung 27 Punkt von 40 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.