We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Falken

Falken AZENIS FK510

255/50 R20 109Y XL SUV

Falken - Hoog performance merk van de Japanse bandenproducent.

Bandenmaat
255/50 R20 109Y XL SUV 
Voorraadstatus
beschikbaar
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
Y: Goedgekeurd  tot 300 km/h
EAN
4250427426013
Artikelnummer
GI-R-426613GA
DEX
Test results
AUTO BILD - allrad
Klantbeoordelingen
(14)
Adviesprijs*   € 253,50
€ 164,80
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Uitstekende natte en droge handling.
  • Geluidsarm bij alle snelheden.
  • Uitstekende aquaplanning-eigenschappen.
  • Maximale veiligheid en controle.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

Business Reviews
Profile:AZENIS FK510
Beoordelingsdatum Testfaciliteit Dimensies Tekst van Review Beoordeling Afsluiter
03/2022 AUTO BILD - allrad 255/50 R20 109Y XL SUV Recommendable

AZENIS FK510 tyre review

Gemiddelde uit 438 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 9.109

31.10.2022 van Tobias Vercammen
In mei 2022 nieuwe banden, men raadde Falken aan omdat in niet veel rij met deze auto maar het gaf vanaf begin al meteen lichte trillingen vanaf 60 km/h. Bij het rijden op autosnelweg vanaf 100km/h en 120 km/h trilt stuur hevig en de auto ook. Meerdere keren opnieuw laten balanceren maar geen effect, bij elke balanceerbeurt zat er terug op elk wiel een serieus verschil op, dus wil zeggen dat banden altijd in onbalans gaan na een tripje rijden. Ook kwa rijcomfort doet deze band het niet goed, hiervoor had ik Dunlop en reed perfect! Laatste keer laten balanceren met Hunter Roadforce GSP machine, op enkele banden zat een hoogte slag, velgen waren inorde. Na deze balanceerbeurt was het wel stukken beter maar nog helemaal niet zoals het zou moeten. Ook deze mensen zeiden dat Falken niet de beste band is en het soms wel voorkomt dat er productiefouten inzitten. Men zei ook dat op een SL (R129) dit niet de juiste band is kwa merk, men raad het af om b-merken te gebruiken, best Continental, Michelin of Dunlop e.d. zoals voorgeschreven door de fabrikant. Falken banden zijn niet geschikt voor mijn auto omdat je als er iets niet juist is, of iets scheelt dat meteen voelt bij een SL. Ook teveel hoogteslag in de banden. Ik heb daarna eens geprobeerd met andere wielen en andere banden van iemand die zo'n set liggen had en het probleem was meteen weg. Dus het liegt wel degelijk aan de banden. Falken, voor mij nooit meer!!

30.11.2021 van JOHN
Vind dat de band een goede grip heeft op zowel nat als droog wegdek. Redelijk stil

14.10.2020 van MC Kade
Goede band grip op natte en droge weg is goed. Geruis banden is okay

14.10.2020 van MC Kade
Goede band grip op natte en droge weg is goed. Geruis banden is okay

Bekijk meer beoordelingen

Falken Tyre Europe GmbH is de Europese dochtermaatschappij van de Japanse bandenfabrikant Sumitomo Rubber Industries Ltd. Vanuit het hoofdkantoor in Offenbach am Main, Duitsland is Falken Tyre Europe verantwoordelijk voor de marketing van een complete portfolio aan banden voor personenauto’s, vrachtwagens, busjes en SUV’s als leveranciers van OEM-producten en voor de Europese klantenservice. Het bedrijf heeft een verkoopnetwerk opgebouwd van ca. 8000 bandendealers verdeeld over heel Europa, die als onze partners optreden voor de verkoop en de montage van onze kwaliteitsproducten.

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.