We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Michelin

Michelin Energy Saver

205/55 R16 91H

Michelin - Bandenfabrikant uit Frankrijk, bekend om zijn poppetje:

Bandenmaat
205/55 R16 91H 
Voorraadstatus
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
H: Goedgekeurd  tot 210 km/h
EAN
3528701198613
Artikelnummer
GI-R-153733GA
DEX
Test results
ANWB.nl
Klantbeoordelingen
(227)
op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Een steeds lager brandstofverbruik en meer veiligheid op nat wegdek dankzij het gebruik van 100 % silica van de nieuwe generatie In 1992 lanceerde MICHELIN de eerste generatie banden voor een laag verbruik, de zogenoemde “groene banden”, dankzij de gedeeltelijke vervanging van koolstof door silica. De nieuwe generatie silica die wordt gebruikt voor de MICHELIN Energy Saver vervangt de koolstof bijna volledig. Meer veiligheid op nat wegdek, kilometer na kilometer dankzij de Durable Security Compound (DSC) De Durable Security Compound, het nieuwe bestanddeel in het loopvlak, bevat geen hoogaromatische olie (in overeenstemming met de Europese richtlijn die in januari 2010 van kracht is geworden). Dankzij de Durable Security Compound verbetert de remprestatie op nat wegdek, niet alleen bij nieuwe banden, maar ook bij halfsleetse banden. Om een efficiënt remgedrag te garanderen, stabiliseert de Durable Security Compound de stijfheid van het loopvlak gedurende de hele levensduur van de band (MICHELIN Patent). Een buitengewoon kilometerrendement dankzij het exclusieve mengprocédé van Michelin Met dit exclusieve procédé van MICHELIN kunnen alle bestanddelen van het loopvlak gelijktijdig worden gemengd tot een perfect homogeen rubbermengsel en worden moleculaire interacties tussen de verschillende ingrediënten mogelijk. De prestaties van het loopvlakrubber zijn immers erg afhankelijk van de kwaliteit van de moleculaire combinatie van de 14 ingrediënten waaruit het loopvlak bestaat (elastomeren, zwavel, antioxidant, silica, …). Zo worden de effecten van de 100 % silica en de DSC versterkt in vergelijking met andere procédés dan die van MICHELIN. Wettelijke vermeldingen (1) Schatting van de gemiddelde brandstofbesparing voor benzinevoertuigen met 4 Michelin ENERGYTM Saver banden, ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Rolweerstandtesten uitgevoerd door TÜV SÜD in 2009 in de 15 belangrijkste bandenafmetingen op de Europese markt (MICHELIN nummer 1 in 13 afmetingen en nummer 2 in 2 afmetingen) en op de gemiddelde levensduur van 4 MICHELIN-banden d.w.z. 45.000 km (interne studie). (2) Gemiddeld ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Testen DEKRA Test Center 2010 en 2011 in 175/65 R 14 T, 195/65 R 15 H en 205/55 R 16 V, met banden die beschikbaar zijn op de markt. (3) Ten opzichte van zijn voorganger. Testen TÜV SÜD 2007 in 175/65R14 T, 195/65R15 H en 205/55R16 V.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

Business Reviews
Profile:Energy Saver
Beoordelingsdatum Testfaciliteit Dimensies Tekst van Review Beoordeling Afsluiter
10/2016 ANWB.nl 205/55 R16 91H Satisfactory
Beste uit de test op verbruik en op slijtvastheid. Goed op droog. Afgewaardeerd door lichte tekortkomingen op nat wegdek.

ENERGYSAVER tyre review

Gemiddelde uit 2.531 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 14.449

06.12.2023 van Siem Eikelenboom
Ik heb totaal geen verstand van banden en zou het misleidend vinden als u mijn ervaring als testrapport zou presenteren. Ik twijfel aan alles op deze website.

06.10.2022 van Jerry
Goede grip op droog en natte wegen ook maken ze weinig geluid en een zuinig verbruik.

21.02.2016 van Razenberg
gewoon tevreden

18.01.2016 van luc
topbandje!!

Bekijk meer beoordelingen

Michelin – wij brengen u verder.

De visie van onze oprichters, Edouard en André Michelin, heeft de ontwikkeling van het merk MICHELIN voor meer dan 125 jaar geleid: rijden zo eenvoudig, veilig en comfortabel mogelijk maken - eerst met innovatieve banden en wielen, gevolgd door wegenkaarten, reisgidsen, en de bijdragen voor de verbetering van de verkeersinfrastructuur. Daarmee samen hangt een sterke betrokkenheid bij het milieu, omdat de moderne mobiliteit duurzaam en niet schadelijk voor het milieu moet zijn.

Elk jaar produceert de Michelin Group meer dan 178 miljoen banden in 68 fabrieken in 17 landen, en er zijn verkoopnetwerken in meer dan 170 landen. Het productaanbod is groot: van fiets, personenauto, vrachtwagen, motor, en tractorbanden, tot banden voor grondverzetmachines van 5 ton. Michelin biedt werk aan 111.700 mensen wereldwijd en is eigenaar van een van de oudste, meest bekende handelsmerken in de wereld - de legendarische Michelin Man.

Gerichte ontwikkeling: MICHELIN Total Performance

Bij de ontwikkeling van nieuwe producten streeft Michelin trouw naar het concept van "MICHELIN Total Performance", waarbij ze vasthouden aan de strikte standaard van het steeds samenbrengen van een aantal prestatiekenmerken in een band, om optimale resultaten te bereiken. We volgen deze filosofie niet alleen bij de ontwikkeling van onze standaardproducten, maar ook in de autosport. Tal van technische innovaties helpen om de lasten voor het milieu, bestuurders en bedrijven te verlichten. Verborgen uit het zicht van de bandbehuizing, loopvlakontwerpen, en rubber verbindingen, tonen Michelinbanden hun gehele levensduur hun volledige potentie: ze bieden een uitstekende grip, lange levensduur en een lager brandstofverbruik dankzij hun lage rolweerstand.

Om beter te begrijpen met welke omstandigheden banden te maken krijgen bij het dagelijks gebruik, is Michelin in de zomer van 2014 begonnen met een uniek onderzoeksproject - the Road Usage Lab. Voertuigen van 3.000 chauffeurs in Europa zijn uitgerust met speciale meetapparatuur om gegevens over het gebruik van de banden vast te leggen. Deze belangrijke bevindingen worden toegepast bij de ontwikkeling van toekomstige bandenmodellen, waardoor ze beter aan de behoeften van daadwerkelijke bestuurders voldoen

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

De GigaBanden Nieuwsbrief!

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en mis nooit meer een aanbieding!
✓Top aanbiedingen ✓Testresultaten en productnieuws ✓Aanbevelingen