Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij leveren alleen de band. Als er een velg wordt getoond op de foto is dat alleen als voorbeeld gebruikt.
Pirelli

Pirelli P Zero

305/30 ZR20 (103Y) XL N1

Pirelli - Italiaanse bandenproducent, kwaliteitsproduct voor het hoge prijssegment.

Bandenmaat
305/30 ZR20 (103Y) XL N1 
Voorraadstatus
beschikbaar
Banden
So Zomerbanden
Snelheidsindex
(Y): Goedgekeurd  meer dan 301 km/h
EAN
8019227261752
Artikelnummer
GI-R-289532GA
DEX
Business Reviews
ANWB.nl
Evo Magazine
Klantbeoordelingen
(14)
Adviesprijs*   € 537,00
€ 271,90
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

Verbeterde wendbaarheid en controle voor een sportieve rijstijl. Uitstekende tractie en remprestaties, ook bij hoge snelheid.

Drie volle centrale ribben: betere remprestaties en tractie, ook bij hoge snelheid. Buitenschouder met brede, stijve blokken: wendbaarheid en controle voor een sportieve rijstijl. S-vormig profiel: veilig bij kritische remomstandigheden, op rechte weg en in bochten. Drie brede overlangse groeven: grotere veiligheid en controle in situaties waarin aquaplaning mogelijk is. Hoogtechnologisch asymmetrisch profiel: gelijkmatige loopvlakslijtage.

Deze band vormt een referentiepunt in het Ultra High Performance-segment en onderscheidt zich door een asymmetrisch loopvlakprofiel. Ideaal voor alle prestigieuze sportwagens en auto’s met hoog vermogen. Ook te overwegen voor krachtige middenklassers. De P Zero™, een mijlpaal in de ontwikkeling van het Pirelli-gamma, werd geselecteerd als de standaardband op de meest prestatiegerichte en krachtige modellen op de markt. Zijn asymmetrisch loopvlakprofiel verbetert de remprestaties, de wendbaarheid en de autobeheersing. Uitstekend op nat wegdek, met een verhoogde veiligheid in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is.

Zijn rubbermengsel met nanotechnologie staat borg voor een maximale grip en stabiliteit. De structurele stijfheid van de band verbetert de stuurrespons, wat essentieel is bij een sportieve rijstijl, en zorgt voor een gelijkmatige slijtage van het loopvlak. De speciale S-vormige profielgroeven verlagen het geluidsniveau in de auto en verbeteren zo het comfort van de bestuurder. De band combineert een uitzonderlijke stuurprecisie met een uitmuntend remgedrag en uitstekende prestaties op nat wegdek. Ideaal voor gebruik op de weg en het circuit. Belangrijkste homologaties: Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Ford, GM, Jaguar, Lamborghini, Lotus, Maserati, Mercedes, MINI, Porsche, Seat, Volkswag.

Drie volle, overlangse ribben: betere remprestaties en hogere tractie, ook bij hoge snelheid. Buitenschouder met brede, stijve blokken: verbeterde stuurrespons voor een sportieve rijstijl. S-vormig profiel: veiligheid in kritische remomstandigheden, zowel rechtdoor als in bochten. Drie brede omtrekgroeven: hogere veiligheid en controle in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is. Hoogtechnologisch asymmetrisch profiel: gelijkmatige loopvlakslijtage.

EIGENSCHAPPEN:

  • Drie volle overlangse ribben
  • Buitenschouder met brede, stijve blokken
  • Drie brede overlangse groeven
  • Hightech asymmetrisch profiel

FUNCTIES:

  • Verhoogde stijfheid van het loopvlakprofiel met een geoptimaliseerd en constant contactoppervlak
  • Hogere dwarsstijfheid en verbeterde stuurrespons
  • Snelle waterafvoer
  • Geoptimaliseerd contactoppervlak bij hoge snelheid

VOORDELEN VOOR DE KLANT:

  • Verbeterde remprestaties en tractie, ook bij hoge snelheid
  • Verbeterde wendbaarheid voor een sportieve rijstijl
  • Verbeterde veiligheid en autobeheersing in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is
  • Gelijkmatige slijtage van het loopvlak, minder geluidsemissies en langere levensduur
 EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.

Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.

Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.

Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.

Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.

Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.

Business Reviews
Profile:P Zero
Beoordelingsdatum Testfaciliteit Dimensies Tekst van Review Beoordeling Afsluiter
02/2020 ANWB.nl 305/30 ZR20 (103Y) XL N1 Satisfactory
+ Zeer goed (beste uit de test) op droog wegdek (en ook echt op alle testonderdelen op droog). Ook goed tot zeer goed op nat wegdek.- Tekortkomingen op slijtvastheid (gaat ca. 10.000 km minder mee dan het gemiddelde) en op verbruik (verbruikt ca 0,2 L/100 km meer dan het gemiddelde).
09/2019 Evo Magazine 305/30 ZR20 (103Y) XL N1 Highly recommended

P ZERO tyre review

Gemiddelde uit 636 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 11.545

15.01.2021 van Yasin
Slechtse banden. Mensen koop geen banden bij dit bedrijf. Ze hebben mij banden van 2017 gestuurd en binnen 5 maanden zijn ze al op

21.11.2020 van Post
Banden hebben enorm last van vlakke plekken op loop vlak na nacht parkeren. Gehele auto trilt eerste paar honderd meter. Zelfde ervaring met winterbanden van Pirelli.

28.02.2012 van Kevin
Banden slijten heel snel. Maar nog nooit een band gehad die vanaf de eerste meter zo een goeie grip geeft bij droog EN nat wegdek. Aquaplanning is nooit voorgevallen.

29.12.2011 van m.selles
goedendag, ik had reeds hetzelfde type band onder de auto zitten, maar wat het vreemde geval is, ik heb exact dezelfde band besteld, zelfde merk, type, maat, snelheids index etc, en nu blijkt dat de band iets breder is dan de vorige waardoor de band nu tegen de veerschotel schuurt??? hoe is dat nou mogelijk bij dezelfde maat merk etc??

Bekijk meer beoordelingen

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.